Thursday, August 21, 2008

Corp. Communicators Want to Boost CSR for various reasons

Communications professionals worldwide want to boost their organization’s corporate social responsibility (CSR) profile by beefing up communications and backing stand-alone CSR departments, MarketingCharts reports.

In a poll by Ragan Communications and PollStream, some 70% of the 439 respondents indicated that their companies practice and communicate CSR. Forty-three percent of the respondents would like to increase their CSR programs, for various reasons: some 40% say it would improve employee engagement, 50% say it would enhance PR and corporate image, 7% hope to grow sales and 4% want to attract new employees.
Read more


Comunicadores Corporativos quieren aumentar RSE por varias razones

Profesionales de la comunicación corporativa en todo el mundo quieren aumentar el perfil de su organización en cuanto a la responsabilidad social empresarial (RSE) a través de mejores comunicaciones en el tema y respaldando a departamentos de RSE internos, reporta MarketingCharts.

En una encuesta realizada por Ragan Communications y PollStream, alrededor de 70% de los 439 encuestados indicaron que sus empresas practican y comunican su RSE. Cuarenta y tres por ciento de los encuestados quisieran aumentar los programas de RSE por varias razones: 40% dicen que aumentaría la moralidad de los empleados, 50% dicen que mejoraría las relaciones públicas e imagen corporativa, 7% de las personas esperan que aumenten las ventas y 4% quieren atraer a nuevos empleados. Leer más.

No comments: