The 2008 MetLife Foundation/Civic Ventures Encore Career Survey, conducted by Peter D. Hart Research Associates, Inc., estimates that between 5.3 and 8.4 million Americans have already launched "encore careers," positions that combine income and personal meaning with social impact. This national survey uncovers that a large number of baby boomers are looking for purpose-driven jobs that provide them with both means and meaning.
The report finds that a majority of Americans in this age bracket between 44-70 express a desire to use their skills and experience to help others. Of those currently in encore careers, 84 percent report a high level of satisfaction and 94 percent say they see the positive results of their work and know they are making a difference.
Companies that have an integral corporate social responsibility strategy may have more opportunities for employees to get involved in their communities, flexible schedules and benefits. In order to attract and maintain talented personnel in the changing marketplace, companies should provide conditions for employees to feel this level of meaning which translates into loyalty and a higher level of commitment and productivity.
Empleados buscan trabajos con “sentido”
El informe 2008 sobre Carreras "Encore" de la Fundación Metlife y Civic Ventures, realizado por Peter D. Hart Research Associates, Inc., estima que entre 5.3 y 8.4 millones de americanos han lanzando sus carreras "encoré, refiriéndose a las posiciones que combinan el ingreso y sentido personal con impacto social. Este informe nacional ha señalado que un gran número de "baby bomers" (personas entre edades de 44-70) están buscando trabajos con un significado y un sentido trascendente.
De acuerdo al reporte, la mayoría de norteamericanos en este rango de edad desean utilizar sus habilidades y experiencia para ayudar a otros. Actualmente aquellos que tienen carreras "encoré", 84% reportan un alto nivel de satisfacción y 94% dicen que ven resultados positivos de su trabajo y saben que están aportando a la comunidad.
Empresas que tienen una estrategia integral de responsabilidad social muchas veces ofrecen más oportunidades a sus empleados de involucrarse en la comunidad o cuentan con beneficios u horarios flexibles. Para poder atraer y mantener personas talentosas en un mercado cambiante, las empresas deben proveer las condiciones para que se sientan satisfechos a nivel personal, lo cual se traduce en lealtad y un nivel más alto compromiso y productividad.
Sunday, June 22, 2008
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