Saturday, June 14, 2008

Building Trust

The Edelman Trust Barometer published this year has shown, among other important factors in building a company’s reputation, the power of stakeholders. They can either be advocates for companies they trust or naysayers against companies they distrust. This means that companies must work proactively to build stakeholder trust through engagement. Furthermore, a corporation is no longer an isolated entity solely concerned with making profit; it must now place stakeholders as one of their priorities, worrying about their triple bottom line: people, planet and profit.


Among the top factors in building a good reputation are environmental practices, and respect for local communities. Companies must take a step further than occasional philanthropic contribution and move toward an integrated strategy of Corporate Social Responsibility that encompasses all aspects of a business and impacts internal and external stakeholders.

Creando Confianza

El Barómetro de Confianza de Edelman publicado en el 2008 demuestra el poder de los stakeholders (o grupos de interés) entre los factores que desarrollan la reputación de una empresa. Los stakeholders pueden ser promotores de una empresa en la cual confían o rechazar a las que no confían. Lo cual implica que empresas deben trabajar de manera proactiva para crear confianza con sus grupos de interés.

Entre los factores más importantes para desarrollar una reputación empresarial están las políticas medioambientales y el respeto a la comunidad local. En otras palabras, las empresas deben tomar un paso más allá de contribuciones filantrópicas y desarrollar una estrategia integral de Responsabilidad Social que embarque cada aspecto del negocio para impactar los stakeholders internos y externos.

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